Свято “Географам – карти в руки”

03.11.2013 21:13
Мета: широко поширювати надбання географічної науки, сприяти нагромадженню географічних знань. Розвивати ініціативу,  творчу та ділову активність, готовність до екологічної діяльності,  навички міжособистісного спілкування, формувати інтелектуальну особистість, виховувати  почуття відповідальності за природу як національне багатство, основу життя на Землі.
 
(На сцену виходять учні і виконують пісню про географію на мотив пісні “ Волинь моя” Й. Кривенького)
 
Де ще знайти такий предмет ,
Що все на світі знає він ,
І ні для кого не секрет,-
Знання дає він нам усім.
Приспів
Ми географію усі  - із радістю вивчаємо
 на карті гори і річки,
З цікавістю шукаємо.
 
(Виступаючі займають місця на сцені і читають слова)
 
 Учень 1
Вас вітаємо ми щиро
Всім географічним миром,
Скажем істину відому:
Що Земля – це наша дома!
Учень 2
А наука, що Землю вивчає,
Таємниці всі нам розкриває,
З географією знатись – 
Це в усьому розбиратись!
Учень 3
Чому гори на карті й рівнини,
Де яри, де горби і долини,
Чим цікаві моря й океани,
Який вигляд мають вулкани.
Учень 4
По країнах в заочні  мандрівки,
Нам дає ця наука путівки:
Уявляєм Канаду, Японію, Штати
Знаєм де Коста-Ріку шукати.
Учень 5
Знаєм ми хто Магеллан,
Де найглибший океан.
В Амазонці не купались,
Та про неї все дізнались.
Учень 6
Розрізняєм пасати й мусони,
І пояснюєм рухи циклонів,
Де взялись річки і озера, 
І яка найдовша печера.
Учень 7
Про Байкал не раз ми чули,
Що глибоко дуже там,
І на Світязь помандруєм,
Лиш охота була б нам.
Учень 8
Посмакуємо вуграми 
І скупаємось в воді,
Помандруємо світами,
Бо природа – то наш дім! 
 
(виконують пісню про географію на мотив пісні “Голубой вагон”муз.В Шаінського, сл.Е.Успенського з мультфільму “ Бременські музиканти”)
 
День за днем біжить кудись у синю даль,
І загадок сповнена Земля,
А пізнати всі ці дива-чудеса, – 
Допоможе географія.
Приспів
Азимути-кути, напрями , компаси
Північ і південь де, - все засвоїв я.
Азимути-кути, напрями , компаси
Ось чому вчить мене: географія!
Тут зима з весною зустрічається,
Квітне сад, врожай дають поля,
Сонце світить , люди усміхаються, -
Все це наша матінка Земля!
 
Приспів
Азимути-кути, напрями , компаси
Північ і південь де, - все засвоїв я.
Азимути-кути, напрями , компаси
Ось чому вчить мене: географія!
Учень 1
Отож, - ми географи! А географи – це туристи! Тому вирушаймо у мандрівку цікавими місцями планети.
 
Ліси, рівнини, гори, і сонця схід.
В озорені простори - йдемо в похід.
Земля цвіте безкрая – ясні путі
Стежкою в гори, в сині простори,
Йдем у ліси і бори
На верховітті і  у долині наші горять костри.
Від краю і до краю –
Шляхи... Стежки...
Вітчизно, любий краю, 
Цвіти, віки!
 
 (Всі виступаючі перевтілюються у туристів: одягають рюкзаки, беруть карту, казанок, компаси, штурмовки, і все що необхідно в похід. Звучить  пісня “ Ничего на свете лучше нету”  муз. Г.Гладкова , сл. Ю. Ентіна з мультфільму “ Бременські музиканти”, під яку вони ідуть  по сцені імітуючи подорожуючих).
 
Учень2 (музика стихає)
Стійте! Привал! Де ми знаходимось?
 
(всі дивляться карту, озираються довкола, орієнтуються за компасом).
Та це ж о. Гренландія – самий великий острів на Землі. Він за площею у 10 разів більший Великобританії. 80% острова вкрито льодом, середня товщина якого 2,4 км., а максимальна 3,5 км. Лід Гренландії повільно переміщується до берегів, сповзаючи у воду, обламується утворюючи щорічно 15 тисяч айсбергів. Саме такий айсберг спричинив крушіння Титаніка.
Заселено 3,5% території острова. На крайньому півдні живуть ескімоси, які займаються рибальством і мисливством. Вперше цей острів побачили нормани у Х ст.
 
(звучить музика бродячих музикантів, і уявна подорож продовжується)
 
Учень2 ( музика стихає)
Зупиніться! Подивіться як тут гарно! Де ми?
 
(всі дивляться карту, озираються довкола, орієнтуються за компасом).
 
Учень 3 
Ми потрапили в центральну Америку. Це ж Мексика! О, тут є на що подивитись. У лісах живуть медові мурахи, які поглинають багато нектару і їх животики роздуваються до розмірів виноградини. Втративши здатність рухатися, вони висять на гілках за ними спостерігають робочі мурахи. Ці запаси їжі для цілої колонії. Ці мурахи є ласощами для мексиканських селян. У гнізді мурах може бути до 3 тисяч таких живих горщиків з медом .А ще мексиканці вживають в їжу соковиті стебла кактусів. Вони роблять з них желе, пряники і навіть морозиво. Та пропоную вам взяти курс на північ, тут неподалік є цікаве місце.
 
(звучить музика бродячих музикантів, і уявна подорож продовжується)
 
Учень 4 (музика стихає)
Ось ми й прийшли. Це найбільша в світі карстова печера Флінт – Мамонтова в Аппалачах. Загальна довжина ходів 500 км. , 225 підземних проходів, 50 залів, 20 шахт. Є три великі підземні озера і річки, в них є життя  - сліпі риби павуки і рачки. Знайдена печера у 1809 р. Мисливцем, який переслідував пораненого ведмедя, з того часу нею цікавляться туристи і науковці.
Але  не затримуйтесь , пішли далі.
 
(звучить музика бродячих музикантів, і уявна подорож продовжується)
 
Учень5 (музика стихає)
Чекайте! Я не розумію де ми! На карті цього острова немає. Ми заблудились.
( всі озираються, розглядають карту, пробують визначити місцезнаходження.  На сцену виходить Робінзон Крузо)
 
Робінзон Крузо
Ось уже 300 років я живу на цьому світі. Доля зіграла зі мною такий жарт. Викинувши мене на берег, я ледь не загинув, але став довгожителем. 28 років я пробув на цьому острові майже одинаком. Але цей острів райський куточок. Тут цілий рік літо. З корабля мені вдалося взяти одяг, зброю, інструменти. А далі я боровся за життя як міг. Важко було, бо я не знав місцевих рослин, але на моє щастя тут росли знайомі мені бананові і апельсинові дерева.
А ви, бачу, теж подорожуєте?
А наскільки ви готові до витівок долі? Зараз я вас перевірю.
Як орієнтуватись на місцевості?
Як визначити час, не маючи годинника? Як не збитись з числа і дня тижня на безлюдному острові?
Як добути вогонь?
Як харчуватись і лікуватись?
Я бачу, що ви справжні туристи, і я сміливо можу йти до своїх лісових друзів.
 
Учень 5
Ми теж покидаємо цей острів, далі наша дорога веде нас додому.
(звучить музика бродячих музикантів, туристи ідуть зі сцени)
 
На їх місце на сцену виходить 5 учнів. Один з рогаткою – стріляє по птахах. Другий з магнітофоном на весь голос слухає важкий рок. Третій кидає папірці і топче їх. Четвертий ламає гілки і свище. П”ятий грає на гітарі . Лишають після себе бруд і без слів покидають сцену.
 
(звучить музика бродячих музикантів, і туристи приходять на місце, де щойно побували варвари. Беруться за голови, піднімають папірці, прибирають).
 
Учень 6
Літній ранок. Червнева пора.
Вже достигли солодкі суниці.
Тож заповнила ліс дітвора 
І дорослі прийшли як годиться 
Учень 7
Тільки й чути “ Е- гей та А-у-у”
О природо ховай свої чари
Топчуть папороть, квіти, траву,
Тільки б швидше наповнити тару.
Учень 8
Ніби мамонтів стадо пройшло,
Або кінна ворожа напала.
Все, що квітло, буяло, росло, 
Полягло, почорніло, зів”яло.
Учень1
Недопиті порожні пляшки ,
Тут і там із яєць шкарлупи,
Скрізь паперу брудного шматки,
Ще й консервні бляшанки на купі.
Учень 2
Та мовчить зачудований ліс,
Лиш природа тихо зітхає,
Без докірливих слів і без сліз,
Вона кожному з нас промовляє: 
 
( На сцену виходить дівчина – Природа )
 
Природа
Якщо хочеш сюди ще прийти,
Щоб суниць чи грибів назбирати, - 
То навчися мене берегти,
І красу мою вмій шанувати.
 
(На сцену виходять всі учні, які виступали: туристи , варвари, Робінзон Крузо, Природа. Кожен говорить один рядочок слів).
 
Ми географи завзяті,
Хочем все на світі знати.
Візьмем дружно карти в руки,
Й помандруєм в світ науки.
Гори, ріки і долини – 
Все це наша Україна;
Україна – рідний край
Бережи, люби і знай.} всі разом