Географічний крос

03.11.2013 21:12
Мета: закріпити, узагальнити та розширити  знання  учнів з  географії у ігровій  формі;  розвивати пізнавальний інтерес до цієї галузі науки,  розвивати творчу активність. Розвивати вміння приймати правильне рішення, логічно мислити, працювати в колективі.
 
Гра розрахована на учнів восьмих класів. Беруть участь дві або три команди.
 
1 етап « Чий об’єкт?»
Кожному  учаснику присвоюється певна область України. Ведучий зачитує географічні об’єкти ( міста, озера, водосховища, назви форм рель’єфу) а учні встають і кажуть « Мій об’єкт». 
2 етап « Уявімо карту»
Ведучий задає тему ( наприклад, Франція) , а учасники повинні за дві хвилини написати всі відомі географічні об’єкти цієї території. Після закінчення команди по черзі читають написані слова, якщо вони повторюються в іншої команди  – викреслюють. Перемагає та команда, в якої залишилось більше слів. 
3 етап « Картограф» 
Масштаб 1: 5000
 Група учнів  вирушила від школи на північ, пройшовши 150 метрів ґрунтовою дорогою, потрапили до вітряка. Повернувши на південний захід і пройшовши вздовж залізниці ще 100метрів зупинились випити води з криниці. Взявши азимут195 попрямували 400метрів через фруктовий сад до джерела. Рухаючись у південному напрямку метрів за триста школярі вийшли до річки Циганки, яка протікає з північного сходу на південний схід. Перейшовши дерев’яний місток на горизонті з’явився мішаний ліс. За азимутом 110 знаходилась хатинка лісника, де школярі зупинились на відпочинок. 
 Команда за певний час повинна створити план місцевості. Визначити в якому напрямку і скільки метрів необхідно пройти учням, щоб потрапити знову до школи.
4 етап « Хто такий? Що таке?»
У ведучого знаходяться конверти  з словами, які необхідно пояснити. Учасники команд по черзі підходять до конвертів, витягують собі «слово» і пояснюють. 
Перелік слів: баобаб, гейша, сафарі, метиси, сельва, каньйон, комета, Оймякон, автономія, пасати, мусони, цунамі, вогняне кільце, маорі.
5 етап « Розмістити на карті»
Команди отримують кольорові малюнки чи фотографії на яких зображені відомі споруди. Гравці повинні розпізнати ці споруди і показати на карті місця, де вони знаходяться. 
( Сіднейська опера, Кельнський Собор, Тадж- Махал, Велика Китайська стіна, Колізей, піраміда Чічен- Ітца, Почаївська Лавра, Статуя Ісуса Христа, Стоунхендж, Сфінкс)
7 етап « Лабіринт»
  Команда повинна пройти лабіринтом, відшукуючи правильні відповіді на запитання, і представити журі свій цифровий ряд.
 
Підбиття підсумків та вручення призів.